To content
Faculty of Educational Science and Psychology

Carina Schreiber

Main research topics

  • Flourishing
  • Mental health und well-being

Office hours

by appointment

Academic background

  • since 03/2022: PhD student at the IFS
  • 2021: M.Sc. Positive Clinical Psychology and Technology, University of Twente
  • 2019: B.Sc. Psychology, University of Twente

Professional background

  • Currently working in the project Erasmus+
  • since 03/2022: Research assistant in team Becker at the IFS

Further Information

Current Projects: 

  • Study on the impact of Erasmus+ in schools and other educational institutions in the school sector (Erasmus+), project duration: 06.01.2022 – 31.12.2024
  • Lepper, C., Stang, J. & McElvany, N. (2021). Gender Differences in Text-Based Interest: Text Characteristics as Underlying Variables. Reading Research Quarterly. Advance online publication. https://doi.org/10.1002/rrq.420
  • McElvany, N., Lepper, C., Lorenz, R. & Brüggemann, T. (2021). Unterricht während der Corona-Pandemie. In D. Dohmen & K. Hurrelmann (Hrsg.). Generation Corona? Wie Jugendliche durch die Pandemie benachteiligt werden (S. 64−79). 
  • Stang, J., Lepper, C., Steffensky, M. & McElvany, N. (2020). Einblicke in die Gestaltung des Mathematik- und naturwissenschaftsbezogenen Sachunterrichts an Grundschulen in Deutschland. In K. Schwippert, D. Kasper, O. Köller, N. McElvany, C. Selter, M. Steffensky & H. Wendt. (Hrsg.). TIMSS 2019. Mathematische und naturwissenschaftliche Kompetenzen von Grundschulkindern in Deutschland im internationalen Vergleich (S. 187−208). Münster: Waxmann.
  • Lepper, C., Stang, J. & McElvany, N. (2020, accepted). Gender specific relations in the interplay among text-based interest, text characteristics and reading comprehension. Presentation at the 27th Annual Meeting of the Society for Scientific Studies of Reading (SSSR), Newport Beach (USA). Cancelled due to Corona pandemic.
  • Lepper, C., Stang, J. & McElvany, N. (2020, angenommen). Lesebezogenes Interesse und Textverständnis − Geschlechtsspezifische Befunde unter Betrachtung von Textmerkmalen. Symposiumsvortrag auf der 8. Fachtagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Potsdam. Entfallen aufgrund der Corona-Krise.
  • Lepper, C., Stang, J., McElvany, N. (2019, August). Students' interest in reading dependent on gender and text characteristics: an experimental study. Presentation at the 18th Biennal European Conference for Research on Learning and Instruction (EARLI), Aachen (Germany).
  • Lepper, C., Stang, J., Schwabe, F. & McElvany, N. (2018, September). Sind Motivierungsqualität und Selbstbestimmungserleben prädiktiv für den Lernerfolg? Symposiumsvortrag auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Lüneburg.