Notice: Due to planned maintenance work, the TU Dortmund websites will be unavailable for short periods of time several times on April 17, 2024 between 6:00 p.m. and 8:00 p.m.
We apologize for any inconvenience this may cause and thank you for your understanding.
To content
Department of Educational Sciences and Psychology
Impressions and conference program 2022

IFS Lecture Series


Program (German)

07. April Einführung in Studien der Empirischen Bildungsforschung Dr. Annika Ohle-Peters und Prof. Dr. Nele McElvany (TU Dortmund)
14. April Fostering Competences through Serious Educational Games Dr. Alan Koenig (CRESST, University of California Los Angeles) & Dr. Annika Ohle-Peters (TU Dortmund)
21. April Computer-based Reading Tests in Empirical Educational Research Apl. Prof. Hildegunn Støle, PhD (Universität Stavanger) & Thomas Brüggemann (TU Dortmund)
28. April Stereotype Threat in the Classroom Prof. Dr. Karen Phalet (KU Leuven) & Dr. Justine Stang-Rabrig und Sabrina König (TU Dortmund)
05. Mai Digitalisierung in der Lehrkraftausbildung Prof. Dr. Andreas Lachner (Universität Tübingen)
12. Mai Reading Literacy in International Large Scale Assessments Kaisa Leino, PhD (University of Jyväskylä) & Dr. Ulrich Ludewig (TU Dortmund)
19. Mai Social Inequality in Political Engagement: What can Schools do to Remedy the Gap? Prof. Dr. Jan Germen Janmaat (University College London) & Pascal Alscher (TU Dortmund)
26. Mai Entfällt wegen Feiertag  
02. Juni School Misconduct and Grade Retention Prof. Jannick Demanet, PhD (Universität Gent) & Dr. Alyssa Grecu und Dr. Paul Fabian (TU Dortmund)
09. Juni Entfällt wegen Pfingstwoche/Blockseminaren  
16. Juni Entfällt wegen Feiertag  
23. Juni Entfällt wegen Dortmunder Symposium der Empirischen Bildungsforschung  
30. Juni Videostudie COLD – Analysen der Unterrichtssprache im Unterricht von Deutsch als Zweitsprache Prof. Dr. Detmar Meurers und Zarah Weiss (Eberhard Karls Universität Tübingen) & Inga ten Hagen (TU Dortmund)
07. Juli Was verraten Selbstberichtdaten und digitale Verhaltensspuren aus
Lernmanagementsystemen über unsere Selbstregulation beim Lernen? Einblicke in
empirische Daten aus dem Universitätskontext
Dr. Alex Munteanu (TU Dortmund, DoDSC) & Dr. Luise von Keyserlingk (TU Dortmund)
14. Juli Abschluss und Evaluation Dr. Annika Ohle-Peters und Prof. Dr. Nele McElvany (TU Dortmund)