To content
Department of Educational Sciences and Psychology

Laura Becher

Main research topics

  • School effectiveness
  • Teaching quality
  • Primary school

Office hours

by appointment

Academic background

  • Since 2024: Doctorate at the Center for Research on Education and School Development (IFS), team McElvany
  • 2022: M.A. Educational science, TU Dortmund
  • 2019: B.A. Educational science, TU Dortmund

Professional background

  • Since 04/2024: Participation in project IGLU 2026
  • 01/2023–03/2024: Participation in project IGLU 2021
  • 08/2022–12/2022: Participation in the transferproject IGLU 2021
  • Since 08/2022: research assistant in team McElvany at the IFS

Further Information

Current Projects:

  • Progress In Reading Literacy Study (IGLU/PIRLS 2026), project duration: 01.04.2024 – 31.12.2028
  • Progress In Reading Literacy Study (IGLU/PIRLS 2021), project duration: 01.03.2019 – 31.03.2023

Past Projects: 

  • PIRLS-Transfer, project duration: 01.08.2022 – 31.01.2023
  • Becher, L., Lorenz, R., Kleinkorres, R. & McElvany, N. (2024, September). Von der Schule in die Klassenzimmer?–Analysen zur Unterrichtsqualität anhand eines nationalen Panels. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Potsdam.
  • Becher, L., Ludewig, U. & McElvany, N. (2023, September). IGLU-Transfer: Förderung evidenzbasierter Praxis an Schulen. Posterbeitrag bei der Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Potsdam.