Main research topics
- School effectiveness
- Teaching quality
- Primary school
Office hours
by appointment
Academic background
- Since 2024: Doctorate at the Center for Research on Education and School Development (IFS), team McElvany
- 2022: M.A. Educational science, TU Dortmund
- 2019: B.A. Educational science, TU Dortmund
Professional background
- Since 04/2024: Participation in project IGLU 2026
- 01/2023–03/2024: Participation in project IGLU 2021
- 08/2022–12/2022: Participation in the transferproject IGLU 2021
- Since 08/2022: research assistant in team McElvany at the IFS
Vita
Further Information
Current Projects:
- Progress In Reading Literacy Study (IGLU/PIRLS 2026), project duration: 01.04.2024 – 31.12.2028
- Progress In Reading Literacy Study (IGLU/PIRLS 2021), project duration: 01.03.2019 – 31.03.2023
Past Projects:
- PIRLS-Transfer, project duration: 01.08.2022 – 31.01.2023
- Becher, L., Kleinkorres, R., Lorenz, R., Ludewig, U., Schaufelberger, R. & McElvany, N. (2024). Geschlechtervergleich. Kurzbericht auf Basis der repräsentativen Internationalen Grundschul-Lese-Untersuchung (IGLU). https://ifs.ep.tu-dortmund.de/storages/ifs-ep/r/Download_Praxisportal/Kurzbericht_TfE06_Geschlechtervergleich.pdf
- Ludewig, U., Becher, L., Müller, A. & McElvany, N. (2024). IGLU 2021 Kompakt. Studienergebnisse, effektive Leseförderung und Umsetzung in die schulische Praxis. https://doi.org/10.31244/9783830998143
- Becher, L., Lorenz, R., Kleinkorres, R. & McElvany, N. (2024, September). Von der Schule in die Klassenzimmer?–Analysen zur Unterrichtsqualität anhand eines nationalen Panels. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Potsdam.
- Becher, L., Ludewig, U. & McElvany, N. (2023, September). IGLU-Transfer: Förderung evidenzbasierter Praxis an Schulen. Posterbeitrag bei der Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), Potsdam.