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Faculty of Educational Science and Psychology

Sebastian Vogel

Main research topics

  • Social and institutional conditions for school success
  • Transitions in the educational system
  • Diversity in schools

Office hours

by appointment

Academic background

  • since 01/2021: Doctoral student at the IFS
  • 12/2020: M.Sc. Psychology, Bielefeld University
  • 09/2016: B.Sc. Psychology, University of Göttingen

Professional background

  • Currently working in project SIGN (School integration of refugee and recently immigrated children
  • Since 01/2021: research assistant in team McElvany at the IFS
  • 02/2017–05/2019: graduate assistant in project HeLGA (Heterogenity-oriented teaching: Conditions for success and requirements) at Bielefeld University

Weitere Informationen

Current Projects: 

  • School integration of newly immigrated children: An environmental multilevel perspective (School Integration), project duration: 01.05.2020 – 31.10.2023

  • Vogel, S. N. T., Stang-Rabrig, J., & McElvany, N. (2022, September 21-23). Schulerfolg am Ende der Grundschulzeit: Relevanz demografischer, sozialer und schulischer Faktoren. In S. N. T. Vogel, J. Stang-Rabrig, & N. McElvany (Chairs), Institutionelle und individuelle Faktoren für den Schulerfolg in multikulturellen Klassenzimmern [Symposium]. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE), Stuttgart, Deutschland.
  • Vogel, S. N. T., Stang-Rabrig, J., Jugert, P., Leyendecker, B., & McElvany, N. (2022, September 21-23). Schulerfolg von geflüchteten und neu zugewanderten Kindern am Übergang in die Sekundarstufe [Posterpräsentation]. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) in der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaften (DGfE), Stuttgart, Deutschland.
  • Vogel, S. N. T., Stang, J. & McElvany, N. (2021, 14.-16. September). Auf die Eltern kommt es an: Relevanz der Eltern für zentrale Schüler:innenoutcomes im Distanzlernen. Vortrag auf der 18. Tagung der Fachgruppe Pädagogische Psychologie (PAEPSY) der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), digitale Konferenz.